Moet ik een account aanmaken?
Dat hoeft niet, je kunt ook zonder account een bestelling plaatsen. Het is natuurlijk wel makkelijker. Je hoeft niet iedere keer al je gegevens in te vullen, je kunt gebruik maken van het verlanglijstje en je eerder geplaatste bestellingen inzien.
Ik heb een account maar ben mijn gebruikersnaam kwijt, wat moet ik doen?
Neem direct contact op met Patricia, het liefst via WhatsApp. Dan kan Patricia voor jou kijken wat jouw gebruikersnaam is. Vaak hebben wij 's avonds ook nog een computer aan staan zodat zij jou meteen kan helpen. Geen reactie? Zorg dan dat je alles wat je wilt bestellen alvast klaar hebt staan in je winkelwagen en stuur ons een e-mail. Zodra wij jouw mailtje zien, sturen wij een mailtje terug met jouw gebruikersnaam.
Als je ook je wachtwoord kwijt bent, kun je je gebruikersnaam invullen en klikken op 'Wachtwoord vergeten'. Dan krijg je een mailtje met een link waarmee je je wachtwoord kunt wijzigen.
Hoe plaats ik een bestelling?
Je kunt in onze webwinkel producten opzoeken die je leuk vindt en wilt bestellen, deze kun je toevoegen aan de winkelwagen. Klik op het winkelwagentje. Je ziet dan een scherm waar je kunt kiezen voor 'Verder winkelen' of 'Ga naar de winkelwagen'. Je kunt zien wat je in de winkelwagen hebt als je rechtsbovenaan klikt op het winkelwagen tekentje. Zodra je boven de 5 euro aan producten komt, verschijnt onderaan dit lijstje een donkerroze balk. Als je daarop klikt, kom je ook in de winkelwagen terecht.
Als je in de winkelwagen bent, kun je de producten bekijken die je hebt besteld. Hier kun je ook eventueel het aantal aanpassen of producten verwijderen.
Onder de producten vind je de kassakoopjes, die kun je ook toevoegen als er iets leuks bij zit voor je. Soms kun je de kassakoopjes gebruiken om net over het bedrag van gratis verzending te gaan.
Daaronder vind je een veld om je kortingscode in te vullen, als je die hebt.
Vergeet niet te klikken op de donkergrijze button 'Voeg kortingscode toe'
Onderaan zie je het totaal van je bestelling, inclusief verzendkosten. Als je niet ingelogd bent, wordt hier uitgegaan van een adres in NL. Bestel je vanuit het buitenland en wil je weten wat jouw verzendkosten zullen zijn? Klik dan op 'Bereken jouw prijs'.
Als je nog iets toe wilt voegen aan je bestelling, kun je links klikken op 'Verder winkelen'.
Als je alles hebt gecontroleerd en je wilt afrekenen, kun je klikken op 'Bestel deze artikelen'.
Nu kom je in het afreken scherm terecht. Ben je al ingelogd, dan wordt er al van alles ingevuld en hoef je alleen de betaalmethode aan te vinken en kun je akkoord gaan met de Algemene voorwaarden.
Heb je nog geen account, of wil je liever zonder account bestellen? Zorg dan dat je al je gegevens juist invult en kijkt alles goed na, vooral jouw adres en e-mailadres.
Ben je helemaal klaar? Alles gecontroleerd en de voorwaarden geaccepteerd? Klik dan op 'PLAATS BESTELLING'
Houd er rekening mee dat je ook echt een betaalverplichting aangaat, je moet dus zorgen dat het bedrag ook daadwerkelijk wordt betaald.
Als je gekozen hebt voor Afterpay, moet je nog een aantal gegevens invoeren en wachten op de acceptatie. Krijg je geen akkoord? Kies dan een andere betaalmethode zoals bijv. iDeal of PayPal.
Als je een andere betaalmethode had gekozen, krijg je het betaalscherm te zien en kun je betalen. Daarna zie je het bedank scherm en ontvang je de orderbevestiging via e-mail.
Wij verzenden jouw bestelling binnen 2 werkdagen.
Waarom is er een minimum bestelbedrag?
De afhandeling van een bestelling kost geld. Niet alleen kost een product geld om in te kopen, maar ook zijn er kosten voor het inpakken van het product en de ruimte die het product inneemt in ons magazijn. Het kost daarnaast tijd en dus geld om een bestelling te verzamelen, te controleren, in te pakken en te verzenden. Ook zijn er kosten voor de verpakking van de bestelling en het uitdraaien van de factuur. Bestellingen onder de € 5,- zijn voor ons niet haalbaar. Vandaar het minimum bestelbedrag.
Ik kan niet bestellen/niet in de winkelwagen komen?
Is het totaalbedrag van de producten 5 euro of minder? Dan zie je geen roze balk en/of kun je geen bestelling plaatsen.
Mijn kortingscode werkt niet, hoe kan dat?
Heb je de code exact zo ingevoerd zoals hij is vermeld? Dus ook met hoofdletters/kleine letters, streepjes enz.? Het beste is vaak om de code te kopiëren en plakken.
Het kan ook zijn dat de code inmiddels is verlopen. Neem contact met ons op als je hier vragen over hebt.
Kan ik de bestelling op een ander adres laten leveren?
Ja, dat kan. Bij het invullen van je gegevens kun je het afleveradres invullen.
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, hoe kan dat?
Het kan zijn dat de orderbevestiging terecht is gekomen in je spambox.
Het kan ook zijn dat je je e-mailadres niet goed hebt ingevuld, dan is het uiteraard voor ons systeem onmogelijk om jou de orderbevestiging te sturen. Meestal komen wij daar zelf achter. Mocht het te lang duren en je twijfelt of de bestelling goed is aangekomen, neem dan even contact met ons op.
Heel soms is de bestelling gewoon niet goed doorgekomen. Check of het bedrag is afgeschreven van jouw rekening. Is dat niet zo, en heb je ook geen orderbevestiging of ander mailtje van ons gekregen? Neem dan zsm even contact met ons op.
De betaling is mislukt, wat moet ik nu doen?
Als de betaling met bijvoorbeeld iDeal niet is gelukt, sturen wij jou zsm via e-mail een betaallink waarmee je de betaling als nog kunt afronden.
Je kunt het bedrag ook zelf overmaken naar onze rekening, kijk dan even bij Bedrijfsgegevens voor onze IBAN. Laat het dan wel even weten, anders heb je kans dat je een herinnering blijft krijgen van ons.
Heb je betaald, maar krijg je toch een herinnering? Dan mag je die negeren uiteraard.
Kan ik nog iets toevoegen aan mijn bestelling?
Een bestaande bestelling kunnen wij alleen aanpassen als de betaling nog niet is afgerond. Als je bijvoorbeeld hebt gekozen voor bankoverschrijving/vooraf overmaken.
Als jouw bestelling nog niet is verzonden kun je zelf een tweede bestelling plaatsen en bij Opmerkingen vermelden dat je al een bestelling had geplaatst, en dat je ze graag wilt laten samenvoegen. Teveel betaalde verzendkosten krijg je uiteraard terug. Voor de tweede bestelling geldt ook een minimum bestelbedrag van 5 euro aan producten.
Wij kunnen eventueel ook voor jou een bestelling in ons systeem zetten en jou een betaallink sturen. Dit kan uiteraard alleen overdag, en alleen als wij een computer aan hebben staan. Wil je het snel regelen, plaats dan zelf een tweede bestelling.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten vind je onderaan onze website bij 'Verzendkosten en levertijd'.
Waarom zijn de verzendkosten voor brievenbuspost hoger dan de postzegels?
Van het bedrag wat wij aan jou berekenen, moeten wij BTW afdragen. Van het bedrag dat er dan overblijft, moeten wij de postzegels, de verpakking enz. betalen. Als je het zo bekijkt valt het dus wel mee met onze verzendtarieven.
Waarom zijn de verzendkosten naar België zo hoog?
Wij verzenden naar België uitsluitend met pakketpost. Dit kost ongeveer €14,- en daarvan nemen wij dus een groot deel voor onze rekening. Je krijgt een trackingcode en kunt daarmee zelf in de gaten houden wanneer je pakketje bezorgd wordt.
Brievenbuspost naar België is helaas niet mogelijk.
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij verzenden de bestellingen binnen 2 werkdagen. Meestal wordt de bestelling dan de volgende werkdag of de dag erna bij jou bezorgd.
Tijdens de coronacrisis is het veel drukker met de post, omdat veel meer mensen online bestellen. Gedurende november/december is het nog veel drukker omdat er dan veel online bestellingen zijn vanwege Sinterklaas en Kerst.
Brievenbuspost kan er soms lang overdoen. Laat het ons weten als je een week na verzending jouw bestelling nog niet hebt ontvangen.
Kan ik een spoed bestelling plaatsen?
Als je erg haast hebt met een bestelling, stuur ons dan eerst een WhatsApp berichtje om te vragen of het mogelijk is om een bestelling snel te verzenden. Je hoort dan zsm van ons wanneer en of het mogelijk is. Zo ja, plaats dan pas de bestelling.
Het heeft geen zin om eerst een bestelling te plaatsen en ons dan te vragen of het snel geleverd kan worden. Wij verzenden normaal gesproken binnen 2 werkdagen.
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Het is helaas niet mogelijk om een bestelling af te halen. Wij verzenden binnen 2 werkdagen, je ontvangt een e-mail zodra jouw bestelling onderweg is.
Mijn bestelling is niet compleet, wat nu?
Wij controleren alle bestellingen goed voordat ze verzonden worden. Toch kan het voorkomen dat wij een fout hebben gemaakt. Daarom krijg je altijd een pakbon bij je bestelling zodat je het zelf ook kunt controleren. Mis je iets bij je bestelling, of heb je een verkeerd product gekregen? Laat het ons dan zsm weten. Stuur een e-mail of WhatsApp berichtje zodat wij het snel voor jou kunnen oplossen.
Een product wat ik heb gekregen is kapot/niet mooi
Wij willen graag goede kwaliteit leveren, dus als er iets niet mooi of kapot is (kan kapot gegaan zijn onderweg naar jou) neem dan zsm contact met ons op. Wij zullen het dan uiteraard zsm voor jou oplossen.
Ik wil graag iets terugsturen, kan dat?
Je kunt een product binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. Je kunt onze retourprocedure vinden onderaan onze website bij Retouren.
Kan ik een factuur ontvangen voor mijn bestelling?
Standaard wordt de factuur naar het door jou opgegeven e-mailadres gestuurd nadat de bestelling is verzonden. Geen e-mail ontvangen? Check je spambox om te zien of het misschien daarin is terechtgekomen.
Wil je een factuur opvragen van een eerder geplaatste bestelling? Stuur dan een e-mail, dan regelen wij het zsm voor je.